Barion Pixel

Te mit csinálsz streamelés előtt és után? Te hogyan kezdesz el streamelni? Erre a kérdésre a te válaszod is az, hogy: „hát megnyomom a felvétel a gombot”? Ha igen, akkor mindenképpen olvasd el ezt a bejegyzést, mert a fenti válasz lehet az oka annak, hogy nem követik elegen a közvetítésed vagy nem jön elég reakció a videóidra.

Lehet, hogy most csodálkozol és azt kérdezed, hogy „miért, hogyan lehet még elkezdeni streamelni”?

Streamelés előtt és után – miket tehetsz a sikerért?

Kövesd ezeket a lépéseket és meglátod, hogy eddig nem tettél meg mindent a siker érdekében. Ráadásul olyan tippeket kapsz, amiket rögtön a gyakorlatba tudsz ültetni! Természetesen nem mindenkinek lesz pont ez a megfelelő rutin streamelés előtt és után, de egy átfogó képet ad arról, hogy mit lehet és kellene csinálnod.

Használd az alábbi navigációt, hogy gyorsabban elérd a bejegyzésben ezeket a részeket:

Készülj fel az élő adásra – 40 perccel a streamelés előtt

Nyiss meg minden programot, amire az élő közvetítéshez szükséged van és ellenőrizd, hogy megfelelően működnek-e, nem kell-e esetleg frissíteni valamelyiket.

Biztosan előfordult már veled is, hogy siettél valahova vagy valamivel, még gyorsan el kellett volna intézned valamit a számítógépen, amikor az belekezdett egy minimum félórás frissítés – újraindítás – frissítés műveletbe… Nincs is ennél idegörlőbb, főleg, ha időre kell mennünk vagy időben kell elkezdenünk valamit.

Egyszerű, de annál fontosabb lépésről van szó tehát.

Posztolj a közösségi média platformjaidra – 30 perccel a streamelés előtt

Figyelem, nagyon fontos lépés következik! Fél órával az élő közvetítés indulása előtt posztolj a közösségi oldalakra: Facebookra, Facebook csoportokba, Instagramra (MyStory) hozz létre történetet! Ne legyen hosszú a poszt, de legyen nagyon konkrét és tartalmazzon egy cselekvésre ösztönzést is (Call-to-action).

Például: “Sziasztok! 30 percen belül érkezem nektek egy esti <játék neve> adással! Csatlakozzatok és szórakozzunk együtt! Az élő adást itt éritek el: <Link>

De akár kitehetsz egy nagyon rövid videót is, amin elmondod ugyanezt. A videók elérése egyébként is nagyobb, mint a posztoké! A videóban mindenképp említsd meg, hogy hol találják az adást vagy a linkjét!

Rendezd el a környezeted – 20 perccel a közvetítés előtt

Győződj meg arról, hogy minden, amire szükséged lehet, elérhető közelségben van: például víz, telefon, töltők. Ha megbizonyosodtál róla, hogy minden megvan, ami kellhet, akkor nem kell adás közben felállnod és magára hagynod a nézőid.

Állítsd be a fényeket – 10 perccel a közvetítés előtt

Ha a felvételek ideje alatt valamilyen háttérvilágítást használsz a helyiségben, akkor azokat kapcsold be időben, hogy felmelegedjenek és megfelelően működjenek a kezdésre! Ne a felvétel közben vagy közvetlenül előtte kelljen ezzel foglalkoznod, illetve megvárnod, hogy bemelegedjenek!

Még egy gyakorlatias tanács az utolsó 10 percre: még most menj el a mosdóba!

A streamelés alatt

Az adás kezdetén érdemes néhány percre egy képet vagy gif-et elhelyezni, ami értesíti a követőidet arról, hogy hamarosan kezdesz.

Élő adás közben

Az élő közvetítés közben is mehetnek ki posztok a közösségi oldalaidra. Ezeket is tudod előre időzíteni, tehát nem arról van szó, hogy közben kell ezzel foglalkoznod és ennyi helyre kell egyszerre figyelned. A poszt lehet akár 1-1 mondat, néhány hashtaggel és a közvetítés linkjével.

Nyilván a közvetítés hosszától függ, hogy hány poszt menjen ki és mikor. Egy kétórás adás közben például kimehet egy, 30 perccel kezdés után vagy a közvetítés felénél.

Azért is lehetnek hatékonyak ezek a rövid posztok, mert az emberek nem szeretnek lemaradni és egy-egy ilyen üzenettől az a sürgető érzésük támadhat, hogy kimaradnak valami izgalmasból, ezért inkább már kattintanak is.

Fontos azonban, hogy ne vidd túlzásba, mert akkor épp az ellenkező hatást éred el. Nem a linkre, hanem a követés leállítása gombra fognak kattintani…

Külön oda kell figyelned, hogy a közösségi oldalaidon ne csak ezek a posztok legyenek. Ha más jellegű kommunikációt nem folytatsz ezeken az oldalakon a látogatók és potenciális követők gagyinak vagy amatőrnek gondolhatják az oldaladat.

A stream utolsó 5 perce

A stream utolsó 5 percének nagyon fontos szerepe lehet a nézők számának megnövelésében. Hogyan tudod ezt elérni?

Érdemes közvetlenül a játék vége előtt minden közösségi oldalon a követőid tudtára adni, hogy hamarosan raidelni fogsz, ezért még most csatlakozzanak, ha nem akarnak lemaradni!

Nincsen sok időd és nem is érdemes sokkal hamarabb figyelmeztetni ezzel kapcsolatban a követőidet. Ha túl hamar posztolsz erről, akkor aki tényleg csak emiatt csatlakozik a nézők táborához, átverve érezheti magát, mert még hosszú perceken keresztül várakoznia kell. (Ne felejtsd el, napjainkban mindenki, mindent rögtön akar!) Sőt, egyáltalán nem biztos, hogy várakozni fog, kilép és legközelebb már nem is tudod ezzel a „csalival” megfogni.

Azaz mindig várj ezzel az információval a lehető legutolsó pillanatig! Lehet, hogy akiket így sikerül a csatornádra hozni, először mindig csak ezekre a részekre kíváncsiak, de idővel belenézhetnek a streamjeidbe, megismerik a neved és biztos tagjaivá válhatnak a követőtáborodnak. És végülis ez a cél, igaz?

Mit csinálj a streamelés után?

Miután sikeresen raideltél és egy másik streamer csatornáján vagy, akkor koncentrálj a kapcsolatépítésre! Hiszen a cél, hogy legalább 10-15 percig megmaradjon a nézettség és ne csökkenjen le rögtön.

Ha nem ismered még a másik streamert, akkor ismerkedj, építsd a kapcsolati hálód! Így sokkal nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy a jövőben Téged is raidel valaki.

A videók záróképe

A streamek után mindig használj valamilyen promóciós szöveget, cselekvésre buzdítást! Nyugodtan használd mindig ugyanazt a szöveget, képi világot, hiszen ez abban segít, hogy felismerhető legyél, minél többen ismerjék meg és fel a streamer márkádat, akár csak egy-egy arculati elemről.

Például: Köszönöm, hogy ma este is velem tartottál! A nevem <…> és minden csütörtök este 7-től új streammel érkezem. Addig is kövess a közösségi oldalaimon <link> és ha tetszett a videóm, oszd meg a barátaiddal is!

Irányítsd a követőid a megfelelő csatornádra!

Figyelj arra, hogy a videók záróképe jól átlátható és jól felépített legyen. Nem kell minden közösségi média oldalad feltüntetni, ha éppen a Twitch csatornád erősítésén dolgozol, de általában érdemes lehet tudatni a nézőkkel, hogy hol találhatnak még meg. téged Akkor szerepeljen csak az a szövegben. A lényeg, hogy tudd, hogy mi a célod és e szerint kommunikálj a nézőid felé!

Minden nap ellenőrizd a statisztikáid

Ellenkező esetben honnan fogod tudni, hogy mi az, ami a Te közönségednél igazán működik? Az online megjelenéseddel kapcsolatban általánosságban az alapokra, a keretekre tudunk tippeket, tanácsot adni, de minden közönség más és más, ezért fontos, hogy naponta ellenőrizd minden fiókod statisztikáit, elemzéseit. Rendszeres jelenléttel viszonylag hamar megismerheted követőid online viselkedését és ízlését is.

Nézd át a klipjeidet

A közvetítések után a Twitchen Te vagy a követőid is létrehozhatnak rövid videókat a stream egy-egy emlékezetes jelenetéről. Érdemes ezeket már rögtön a közvetítés befejezését követően figyelned, követned, hiszen nagyon jól lehet – sőt, kell is – használni ezeket a különböző közösségi oldalaidon. Már másnap meg tudod osztani a legviccesebb, legizgalmasabb stb. részeket, amivel növelheted a követőid számát és érdeklődését.

Legyél jelen a közösségi média felületeiden

Hozz létre és gyűjts össze tehát minél több rövid videót a közvetítésből és mentsd le ezeket. Így nagyon gyorsan akár több napnyi tartalom áll rendelkezésedre a közösségi felületeidre. De nagyon nem mindegy, hogyan használod fel ezeket!

Ne posztold egyszerre ugyanazt minden közösségi felületeden! Egy adott tartalmat posztolj csak egy felületen, de legyen benne link és cselevésre buzdítás, amiből kiderül, hogy más felületeden még több vagy más jellegű tartalom érhető el.

Milyen gyakran posztolj?

Egyértelmű, személyre szabott választ ennek a bejegyzésnek a keretein belül nem tudunk adni, de ahhoz, hogy megtaláld a számodra és a közönséged számára megfelelő mértéket, az elemzésekre kell támaszkodnod! (Ahogy arról már volt is szó korábban.)

A lényeg a rendszeresség és a minőségi tartalom. Ráadásul, ahogy arról már volt szó, nem kell minden felületeden mindig, mindent megosztani, de nagyon fontos, hogy rendszeresen kommunikálj mindenhol a követőiddel. Posztolj rövid videókat, vicces képeket, képeket magadról, tegyél fel kérdéseket a követőidnek stb.

Minél hosszabb ideje vagy legyen, annál inkább megismered a célközönségedet és annál könnyebb lesz tartalmat gyártani és tervezni.

Az elején mindenképp válaszd ki, hogy melyik felület lesz a fő kommunikációs csatornád, ahol a legtöbbször, leghosszabban kommunikálsz. Később – ahogy egyre több gyakorlatod és tapasztalatod lesz –, egyre könnyebb lesz ezt bővíteni.

Kinek van erre ideje?

…merülhet fel benned a kérdés. Persze, megnyomni a felvétel vagy lejátszás gombot valóban sokkal könnyebb, de ahhoz, hogy sikeres streamer legyél, nem elég. Mindenképp találj és szánj ezekre a lépésekre időt, hidd el, az eredményeket látva nem fogod megbánni!