Barion Pixel

Influencer marketing ügynökségre van szükséged? Kiváncsi vagy mi az az influencer marketing ügynökség? Cikkünkben összeszedtük, hogy mit lehet és kell tudni rólunk és az ügynökségekről általában. Ha ajánlatra van szükséged, lépj velünk kapcsolatba és kérj influencer marketing kampány ajánlatot!

Navigáció

  1. Ki az influencer?
  2. Kik a streamerek?
  3. Mi az az influencer marketing ügynökség?
  4. Mit csinál egy influencer marketing ügynökség?
  5. Miben tud segíteni cégednek egy influencer ügynökség?
  6. Influencer marketing kampány bonyolítása ügynökségen keresztül

Ki az influencer?

Az influencer olyan valaki, aki rendelkezik:

  • a vásárlási döntés befolyásolásának erejével a saját tudása vagy a közönségével való kapcsolata miatt.
  • követőtáborral adott piacon, akikkel rendszeresen kapcsolatba lép.

Az influencereket hazánkban nevezhetik még véleményvezéreknek is, és írhatják az influencer szót influenszer-ként is. Az influencereknek rengeteg különböző megjelenési formájuk van. Kategorizálhatjuk őket a gyártott tartalmaik alapján (pl: streamerek, bloggerek, youtuberek, podcasterek), vagy a befolyásuk alapján (celebek, szakmai influencerek, azaz KOLs (Key opinion leaders)).

Kik a streamerek?

A streamerek olyan influencerek, akik jellemzően videójáték és technológia témában gyártanak tartalmat. Fontos ismérvük, hogy tartalmaikat más tematikájú véleményvezérekhez képest, gyakrabban élő adás keretein belül publikálják.

Az élő adások során a nézők aktív részt vehetnek az adásban; interakcióba léphetnek az influencerrel a beépített üzenetküldő rendszeren keresztül, így egy szervesebb részét képezik az adásnak is. Ennek hatására egy mélyebb elköteleződési szintre kerülnek, így az influencerek befolyásoló hatása is erősebben érvényesül felettük. A vállalatok számára ez azt is jelenti, hogy hatékonyabb influencer marketing kampányt folytathatnak streamerekkel együttműködve.

Mi az az influencer marketing ügynökség?

Ahogy a névből is adódik, az influencer marketing ügynökség egy olyan szervezet, ami influencerekkel és márkákkal együttműködve bonyolít influencer marketing kampányokat. Az influencer kampányok jellemzően közösségi média felületeken történnek, de időnként offline kampányról is beszélhetünk. Néhány influencer ügynökség adott közösségi média felületekre specializálódva készít csak kampányokat, míg más ügynökségek szívesen dolgoznak véleményvezérekkel platformtól függetlenül.

A teljes-körű szolgáltatást nyújtó ügynökségek a kampányt az elejétől a végéig menedzselik. Megszerveznek mindent az ötleteléstől kezdve a tervezésen keresztül a kampány eredményeinek jelentéséért.

A StreamBiosis influencer marketing ügynökség teljes-körű szolgáltatást nyújt és az influencerek közül a videójáték tematikájú influencerekre, azaz a streamerekre fókuszál. Partnereink között a streamereken kívül más profilú influencerek, véleményvezérek is találhatók.

Mit csinál egy influencer marketing ügynökség?

Az influencer ügynökségek influencer marketing kampányokat készítenek ügyfeleik számára. Megalkotják a stratégiát a kampányra, kivitelezik, és menedzselik azt és az influencereket egyaránt.

A legtöbb ügynökség különböző piaci szegmensekre fókuszáló influencerekkel épít üzleti kapcsolatot. Az ügynökség bármikor felkeresheti az influencereket, amikor egy márka olyan kampányt szeretne folytatni, ami a véleményvezér számára releváns lehet. Ez megkönnyíti az ügynökség számára, hogy megfelelő influencereket ajánljon, amikor egy cég készen áll egy kampányra.

A kampány során általában az alábbi tevékenységek egyikét vagy kombinációját kérik a vállalatok a véleményvezérektől.

Szponzorációs kampány típusai:

  1. Termékelhelyezés: az influencer beépíti az online tartalmaiba a szponzoráló márka termékét. A termék megjelenhet a természetes tartalmak között a háttérben, egy bejegyzésben szövegesen, linkkel ellátva, vagy akár kép és videó formájában is. A különböző közösségi média platformok különböző promóciós lehetőségeket nyújtanak!
  2. Közösségépítés: a véleményvezér a saját közösségi média csatornájáit és befolyását használja fel, hogy a szponzoráló márkához tartozó közösségi média felületeket építse.
  3. Nyereményjáték: az influencer a saját csatornáin nyereményjátékot tart a követői számára, akik között a kisorsolt nyereményt a szponzor biztosítja.
  4. Tematikus vagy hashtag kampány: az ilyen kampányok esetében egy adott téma köré épít a szponzor és az influencer tartalmat, vagy egy adott hashtaget igyekszik népszerűsíteni. Ideális esetben a véleményvezér a követőit is a téma köré épülő tartalmak készítésére ösztönzi.

Miben tud segíteni cégednek egy influencer ügynökség?

Ahogy számos vállalat kiszervezi a marketing tevékenységeit külső ügynökségeknek, úgy az influencer marketing kampányait is érdemes lehet külsős ügynökséggel végeztetni. Az ügynökségek a terület specialistái és általában több szakértelemmel bírnak, mint a legtöbb cég dolgozói.

Az influencer ügynökség segíthet vállalatodnak:

  • A kampány kreatív ötletelésében,
  • Kampány stratégia kialakításában,
  • A megfelelő influencerek felkutatásában, kiajánlásában,
  • Az influencerekkel való kapcsolat menedzselésében, jogi procedúrák intézésében,
  • A tartalmak előkészítésében, legyártásában, időzítésében,
  • A tartalmak monitorozásában,
  • A kampány sikerét mérő jelentések elkészítésében.

Ha influencer marketing ügynökségre van szükséged, lépj kapcsolatba velünk!