Barion Pixel

Magyarországon a Facebook a legnépszerűbb közösségi média platformok közé tartozik, ezért nagyon fontos, hogy streamerként te is jelen legyél! A Facebook csoportok egy fókuszált platformot adnak, ahol azokat az embereket érheted el, akik igazán fontosak neked: a gamereket, akik szeretnek streamereket nézni!

Vegyél részt a Facebook csoportok életében!

A legfontosabb tudnivaló, ha a Facebook csoportokat akarod használni, hogy építsd a követőtáborodat és a streamer márkád ismertségét, hogy neked is részt kell venned a csoport életében. Ez egy kétirányú utca; adnod kell, hogy kaphass! Nem elég, ha minden élő adásod előtt csak bemásolsz egy szöveget, hogy promózd magad. Vegyél részt a Facebook csoportok életében; kommentelj, lájkolj, beszélgess másokkal!

Ha részt veszel az adott csoport életében, az aktív tagoknak előbb-utóbb feltűnik, hogy te is aktív vagy, így nagyobb eséllyel nézik meg, hogy mégis ki vagy, mi vagy. Ezzel felkerülhetsz a radarjukra és akár a követőiddé is válhatnak!

Ha a Facebook oldaladdal vagy benne a csoportban akkor minden egyes kommented megjelenésnek számít, hiszen a komment mellett egyből a streamer márkaneved és a profilképed jelenik meg! Ha privát profillal vagy, úgy érdemes a profilodban felhívni rá a figyelmet, hogy streamer vagy és elhelyezni a linkjeid. (Profilban: adatok módosítása / Weboldalak, Közösségi hivatkozások + Bemutatkozásodba is írhatod a fő stream linked.)

Gamer Facebook csoportok

A magyar gamer Facebook csoportok jellemzően a Te célcsoportod tagjait tartalmazzák (ha nem magyarul streamelsz, akkor persze a te célcsoportod más nyelvű csoportokban van). Ezekben a csoportokban a legtöbb tag általában:

  • magyar
  • gamer
  • kb. max 35-40 éves

Streamerként a legtöbb követőd ebből a célcsoportból fog kikerülni, így érdemes olyan helyen aktívnak lenned, ahol ezek az emberek már amúgyis ott vannak.

Rengeteg magyar és más nyelvű gamer Facebook csoport van. Vannak általános gamer csoportok vagy egy adott játék köré épült csoportok is. Ha te Fortnite streamer vagy, akkor érdemes a Fortnite köré szerveződött csoportokban aktívnak lenned.

Összegyűjtöttünk egy listát magyar gamer és streamer Facebook csoportokról, hogy könnyen megtalálhasd, azokat a csoportokat, amik számodra fontosak. Add meg az email címed és a rendszer automatikusan elküldi neked a listát!

Gamer Facebook csoportok listája

Magyar streamer Facebook csoportok

Találkozhatsz streamerek köré épülő Facebook csoportokkal is. Ezek egészen sajátosak, de a legtöbb ilyen csoportban valószínűleg a tagok csupán csak bemásolják a Twitch vagy más stream linkjüket bármiféle elérés nélkül.

Ezek a csoportok gyakorlatilag értelmetlenek, amíg mindenki csak bemásol linkeket és senki nem nézi meg a másikét. Ezek a posztok általában 0 aktivitást váltanak ki, de jellemzően még csak nem is látják a bejegyzéseket a tagok.

Sok streamer néz más streamereket is, viszont streamerként nem ők az elsődleges célközönséged. Marketingben alapvető, hogy egy különböző tulajdonságokkal rendelkező célcsoporthoz más jellegű marketingüzenetre van szükséged.

Amikor streamereknek hirdeted magad tehát, más megközelítésre van szükséged! Érdemes úgy tekintened más streamerekre, mint potenciális kapcsolatokra, akikből tudást, segítséget és akár egy partnert nyerhetsz.

A streamer Facebook csoportokban ne csak a stream adásaidat reklámozd, hanem próbálj kapcsolatot kialakítani a többi streamerrel!

Találjátok ki, hogyan segítsétek egymást, hogyan támogathatjátok egymást. Megoszthatjátok korábbi tapasztalataitokat, segíthettek technikai beállításokban, elküldhettek egymásnak anyagokat, amik segíthetnek a márkaépítésben, és az élőtök után raidelheteitek a másikat és részt vehettek az ő élüjökben, chatelhettek velük. Legyetek kreatívak!

Facebook csoport bejegyzés trükkök

Amikor az élő adás indítása előtt vagy, érdemes posztolnod a linkeddel együtt Facebook csoportokba, de nagyon fontos, hogy azt hogyan teszed! A magyar gamer közösség hozzá van szokva a streamerekhez, azokhoz akik naponta posztolják a streamjüket, de semmivel sem tűnnek ki a tömegből. Te igyekezz kitűnni közülük! Ezen sokat segít, ha rászánsz 2-3 percet, hogy egy épkézláb posztot írj, amivel hirdetni akarod magad.

Senki sem akar olyan streamert nézni, akinek a kommunikációs készsége kifejezetten rossz. Egy hanyag Facebook poszt márpedig ezt sugallja!

Alább mutatunk neked pár trükköt, ami segíthet kitűnni a Facebook csoportokban.

Konkrét poszt linkje

Tudtad, hogy egy konkrét Facebook posztnak a linkjét is meg lehet osztani? Ha egy poszton a posztoló neve alatt a dátumra kattintasz, akkor megnyílik a poszt, ahol csak azt a konkrét posztot láthatod. Ezután a böngésződ keresősávjából kimásolhatod a linket és megoszthatod máshol!

Példa bejegyzés a StreamBiosis facebook oldaláról, ahol a dátumra kattintva elérhető a bejegyzés linkje.
A példa bejegyzésben a “Tegnap, 9:10”-re kattintva érhető el a poszt linkje.

Ha egy konkrét posztodra szeretnél figyelmet terelni más csatornákból vagy más Facebook posztokból, kommentekből, ez szuper lehetőség rá!

Facebook csoport szövegszerkesztés

A Facebook csoportokban van lehetőséged a szöveg szerkesztésére, amire egy Facebook oldalon vagy a privát profilodon nincs. A csoportban a bejegyzés írásakor, ha kijelölsz egy szöveg részt, akkor megjelenik egy szerkesztősáv, amiben több lehetőséget kínál neked.

Facebook csoport szerkesztési lehetőségek:

  • Félkövér
  • Dőlt
  • Fejléc 1 (Címsor)
  • Fejléc 2 (Alcímsor)
  • Idézet
  • Rendezetlen lista (mint ez)
  • Rendezett lista (számozott)

Egy Facebook csoport bejegyzésében így néznek ki ezek a szerkesztési lehetőségek:

Facebook csoport bejegyzéseihez tartozó szerkesztési lehetőségek egy példa posztban a StreamBiosis Facebook oldala által.

Ezek a szerkesztési lehetőségek különösen hasznosak, ha szeretnéd a posztodat szebbé, esztétikusabbá, és ezzel feltünőbbé tenni! Kevesen használják ezeket az eszközöket, így kifejezetten megragadja az emberek tekintetét, ha a posztodban használod őket. A posztok írásakor streamerként márpedig az a célod, hogy megragadd az emberek figyelmét!

Miről írj a bejegyzéseidben?

Amikor egy posztot írsz egy csoportban, érdemes átgondolnod, hogy mi legyen benne. Az első kérdés, mindig az, hogy mi lesz a bejegyzés célja? Nézők terelése az élő adásodra? Megjelenés a célcsoportod előtt?

A bejegyzés célja határozza meg azt is, hogy mit érdemes a bejegyzésbe írnod. Igyekezz lényegretörő lenni és fókuszálj a célodra, amikor a bejegyzés szövegét írod.

Nézők terelése a streamedre Facebook csoportokból

Ha éppen az élő adásod akarod promózni egy bejegyzéssel egy Facebook csoportban vagy oldalon, akkor érdemes leírnod a posztban, hogy:

  • mikor kezdődik az adás,
  • milyen játék lesz az adásban,
  • humoros / érzelmes, témaindító megjegyzés(ek),
  • egy cselekvésre való felszólítás (Pl: “Szórakozz velünk a csatornámon!”)

Gyakori hiba, hogy a streamer az élő adást promótáló posztban negatívan beszél magáról, lealacsonyítja és akár becsmérli magát. Ez nagyon rossz színben tüntet fel az olvasó előtt. Ezzel azt kommunikálod, hogy nem vagy jó, de mégis azt kéred, hogy nézzenek. Még akkor is, ha tényleg rossznak tartod magad, publikusan akkor se kommunikáld ezt, hiszen ez nem csábító!

Megjelenés a célcsoportod előtt

Akkor is érdemes posztolnod, amikor éppen nem élő adás előtt állsz. Ilyenkor a beszélgetés indítása az interakciók kiváltása lehet a cél. Ez megjelenési lehetőség számodra!

Írhatsz bejegyzést például ezekről:

  • Vicces pillanatok, screenshotok, rövid felvételek egy korábbi streamből vagy sima gamelésből
  • Mutasd be hogy néz ki az asztalod, stúdiód, ahol streamelsz
  • Sikerek, amiket elértél és szeretnél megosztani,
  • Kereshetsz csapattársakat egy játékhoz, vagy akár élő adáshoz,
  • Ha segítségre van szükséged, amiben a tagok segíthetnek neked

Igyekezz olyan bejegyzést írni, ami megragadja a tagok szemét görgetés közben, hogy elolvassák a posztodat és kommentelni akarjanak! A kommentekre mindig válaszolj, és igyekezz fenntartani a beszélgetést! Ettől tovább maradhat felül a posztod a Facebook csoportban, mert a Facebook rendszere érzékeli a nagyobb aktivitást egy bejegyzésnél.

Facebook marketing kurzus

Ha szeretnél többet megtanulni a Facebook marketing-szemléletű használatáról, akkor iratkozz be a Facebook Marketing kurzusunkra!

A saját Facebook csoportod

Érdemes létrehoznod egy saját Facebook csoportot is, ahol a rajongóid egy közelebbi viszonyt tudnak ápolni veled és te is velük.

Hamarosan részletesebben is megírjuk, hogy mire érdemes odafigyelni a saját Facebook csoportod esetén.