Az első 100 követő megszerzése talán a legnehezebb, hiszen a streamer karrier elején rengeteg mindennel kell egyszerre foglalkoznod, hogy sikeresen kezdhess neki az új streamer életednek. Fontos, hogy hasznosan és hatékonyan töltsd el az idődet ebben az időszakban, hogy megszerezhesd az első 100 követődet.

Használd az alábbi linkeket a könnyebb navigálás érdekében! A linkekre kattintva automatikusan az adott szekcióhoz görget a böngésződ.

Követő szerzés streamerként

A legtöbb kezdő streamer más, már több követővel rendelkező streamer miatt kezdd bele ebbe a karrierbe és az ő mintájukra is építi online jelenlétét. A probléma az, hogy a streamer követőtáborának építése nem Twitchen kezdődik.

A Twitch a követőszerzés szempontjából a legalkalmatlanabb online csatorna, hiszen a Twitch számára nem az a lényeg, hogy könnyen fedezhess fel új streamereket, hanem az, hogy megtalálj 1-et és azt folyamatosan nézd. Így jut a Twitch több bevételhez a hirdetéseken keresztül.

Így tehát nagyon fontos, hogy a kezdő streamerek tudják, hogy a követőtábort a Twitchen kívüli csatornákon kell felépíteni (pl: Facebook, Instagram, YouTube)!

Ezeken a csatornákon kifejezetten az a lényeg, hogy új tartalmakat keress és találj, hiszen ebben a folyamatban jelennek meg előtted a hirdetések is. Éppen ezért, ezek az oldalak megkönnyítik, segítik és ösztönzik az új tartalmak és tartalomgyártók felfedezését is. Ilyen tartalomgyártó vagy te is streamerként!

A megszerzett Instagram vagy YouTube követőket már sokkal könnyebb a Twitch csatornádra irányítani, hiszen ők már kifejezték tetszésüket feléd vagy tartalmaid felé. Ezeket a követőket jóval egyszerűbb meggyőzni, hogy csatlakozzanak be a következő streamedbe, ezzel növelve a nézettségedet és követőidet Twitchen.

Kinek streamelj?

Gyakori probléma, hogy furcsán érzi magát a streamer, amikor nincs még aktív nézője, amikor streamel, mert magában kell beszélnie . Ez rendben is van, hiszen nem természetes, hogy az ember csak úgy magában beszéljen.

Pedig streamerként pont erről van szó, amíg nincs meg az első 100 követő Twitchen vagy Mixeren vagy bármelyik streamer platformon.

Ezért az egyik fontos lépés az online kommunikáció előtt, hogy megbarátkozz a gondolattal:

Magadat kell szórakoztatnod a stream alatt.

Ha ez számodra is nehézséget okoz, felkészülhetsz erre úgy, hogy a tükör előtt beszélsz magaddal vagy úgy is, hogy kommentálod azt, amit éppen csinálsz a ház körül vagy az interneten.

Segítségedre lehet az is, ha a stream előtt felírsz magadnak pár témát, amiről majd beszélsz a stream alatt. Érdemes olyan témákat összeírnod, amiről amúgy is szívesen beszélsz, érdekel és tudsz róla beszélni.

Az első lépések streamerként az első 100 követő felé

Már felállítottad és tesztelted a streamer programodat, az otthoni környezetedet és a számítógépes beállításaid is megfelelnek a jó minőségű videó és hangvetítéshez. Most érdemes egy kis időt szánnod rá, hogy beregisztrálj bizonyos online platformokra a streamer neved alatt és felkészülj a streamer karrier rögös de pörgős útjára.

Streamerként több különböző online csatornán kell kommunikálnod a külvilággal, hogy igazán hatékonyan szerezhesd meg az első 100 követődet Twitch streamerként.

Legyen egy:

  • Twitch csatornád
  • YouTube csatornád
  • Facebook oldalad
  • Instagram profilod

Ezeket fogod használni az első 100 követő megszerzésére!

Nehezebbnek tűnhet egyszerre több csatornával foglalkozni, de valójában könnyebb több vödörből gyűjteni a vizet a saját vödrödbe, mint egyből, igaz?

Hogyan fedezzenek fel?

A felsorolt platformok mindegyike közösségi médiai felület, de mégis különböznek egymástól. Ezeken kívül rengeteg közösségi média platform van még, ami hasznodra válhat streamerként.

A streamer karrier elején a felfedezés szakaszában viszont érdemes azokra a platformokra fókuszálnod, amelyek a legkönnyebbé teszik a felfedezést.

Instagram és YouTube a streamer karrier beindításához

A YouTube és Instagram a sajátosságaikból adódóan megkönnyítik, hogy idegenek találjanak rá a profilodra vagy csatornádra. De mik is ezek a sajátosságok?

Instagram

Instagramon, amikor közzé teszel egy képet, az a kép megjelenik mindenkinek a hírfolyamán, aki követ téged. Ők viszont már felfedeztek téged korábban, azért a követőid.

Ha új Instagram követőket akarsz szerezni, akkor a képek leírásában hashtageket és/vagy profil-tageket kell használnod vagy aktívan kommentelned, lájkolnod vagy más módon interakcióba lépned mások Instagram profiljával és tartalmaival.

Az ilyen interakciókra kifejezetten alkalmas valaki más Instagram Story-ja, amiben elhelyeztek valamilyen kattintható gombot, például egy szavazást. Ilyenkor az illető, ha megnézi hogyan teljesített a kirakott története, a megnézők és interakcióba lépők között megláthatja a te profilodat is, ami esélyt ad neked, hogy felfedezzen téged. Az ilyen felfedezőkből is válhatnak új Instagram követők.

Ennél persze hatékonyabb Instagram követő szerzés taktika a hashtagek és a profil-tagek használata.

Hashtagek #

A hashtagek felcímkézik a posztodat, ami segít az Instagram rendszerének kategorizálni a képeidet, és azt olyan nem-követő embereknek is megmutatni, akik számára érdekes lehet a posztod.

Ezen felül, ha az Instagram keresőjét használod, akkor kereshetsz konkrétan hashtagekre és akár követhetsz is hashtageket úgy, ahogy rendes profilokat is követnél.

Ez egy remek lehetőség, amit mindenképpen érdemes kihasználnod a felfedezés fázisában. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen hashtageket használsz.

Mindig olyan hashtageket használj a posztjaid alatt, amik relevánsak a poszthoz. Tehát, ha League of Legends streamer vagy akkor érdemes például LoL-os hashtageket és streamer hashtageket is használnod.

Instagram logó hashtag és kukac jel között egy gamepad controller mögött.

Nagyon fontos, hogy ne csak hasraütés-szerűen írd be a hashtageket, hanem nézd meg, hogy mennyi bejegyzés van egy hashtagre, amit jónak gondolsz. Ha nincs semennyi, vagy csak nagyon kevés, akkor azt a hashtaget nem érdemes használni, mert abból a hashtagből, nem fog sok követő érkezni.

Egyes esetekben természetesen indokolt lehet az alacsony bejegyzésszámmal rendelkező hashtagek használata is. Például, ha az a hashtag a saját én-márkádhoz tartozik. Pl: #streambiosis

Hamarosan részletesebben is leírjuk, hogyan válaszd ki hashtagjeidet a streamer instagram fiókodhoz. Ha szeretnél értesülni róla, amikor közzétettük a cikket, add meg az email címedet és szólunk!

Csapatunk számos játékhoz és más streamer – gamer területre elvégezte a hashtag kutatást. Ha szeretnéd, veled is megosztjuk! Vedd fel velünk a kapcsolatot és elküldjük a számodra releváns hashtageket!

Kapcsolatépítés Instagramon avagy a profil-tag @

Instagramon a @ jel és egy másik Instagram felhasználónevével megjelölheted őket posztjaidban és a MyStory funkcióban is. Ilyenkor az ő profiljukon a “Megjelöltek téged” szekcióban megjelennek ezek a tartalmak! Így az ő követői is felfedezhetik a te tartalmaidat, mikor a megjelölt posztokat nézik kedvenceik profilján.

Akár csak a hashtagek, a profil-tagek is remek lehetőséget nyújtanak, hogy új Instagram követőket szerezz!

Rengeteg más streamer, gamer és gamer márka van jelen az Instagramon. Vedd fel velük a kapcsolatot, beszélgess és működj együtt velük! Egy mindenki számára nyerő együttműködés rengeteg lehetőséget tárhat fel előtted és a partnereid előtt.

Az együttműködés során a posztjaitokban a @ jelet és a felhasználóneveteket használva bejelölhetitek egymás profilját, így mindkettőtöknek nagyobb elérést biztosítva.

YouTube

Videókat előállítani nem egyszerű és általában kifejezetten költséges is az előállítási folyamat. A nagyobb cégek több embert is felvesznek, akiknek a marketing-célú videók előállítása a feladatuk és minden nap csak ezzel foglalkoznak. Ráadásul hatalmas összegeket költenek el ezekre a videókra. A kisebb cégeknek általában nem is adódik erre lehetőségük.

Streamerként hatalmas előnyben vagy, hiszen a videós tartalmak előállítása számodra nagyon egyszerű. Az első streamed után már is van egy hosszabb nyersanyagod, amit fel tudsz dolgozni és megoszthatod YouTubeon, Facebookon és Instagramon is!

Természetesen nem mindegy, hogyan osztod meg a videódat, ha követőket szeretnél szerezni. Fontos, hogy a feltöltött videót megfeleljen pár kritériumnak, hogy a legnagyobb eredményt érhesse el számodra.

Például, nem mindegy hogyan nevezed el a videódat, mert a videó címe az egyik legfontosabb eleme a feltöltött YouTube videódnak, ami segít a YouTube rendszerének hozzárendelni a videót a keresésekhez. Vannak további szempontok, amik segítik ezt a rendszert, például ilyen, a videóhoz használt tagek, vagy a videó leírása is.

A helyes beállításoktól függ, hogy felfedezik a videódat vagy sem!

Érdemes igényesen megvágott gameplay videót készítened a YouTube csatornádra, nem pedig a korábbi streamek vágatlan anyagát feltöltened. Itt megtudhatod, hogyan érdemes nekiállni a gameplay videó készítésének.

Hamarosan részletesebben is leírjuk, hogyan töltsd fel optimálisan a YouTube videódat a streamer csatornádhoz. Ha szeretnél értesülni róla, amikor közzétettük a cikket, add meg az email címedet és szólunk!

Mit tehetsz még az első 100 követő megszerzéséhez?

Ha már rutinszerűen megy az Instagram posztok készítése és a YouTube videók helyes feltöltése, akkor érdemes még kiegészítésként Facebookon is aktívan kommunikálni a célközönségeddel.

Csatlakozz a streamelt játékaidhoz tartozó Facebook csoportokhoz, vegyél aktív részt a közösség életében, segíts és szerezz segítőket. Hatalmas érték lapulhat egy-egy emberben. Ki tudja miben tudnak segíteni streamer karrieredben?

Ismerkedj más streamerekkel, hallgasd meg tapasztalataikat és tanácsaikat és tanulj sokat a sikeres streamer karrier érdekében és az első 100 követő megszerzéséért!

Az online marketingeszközök és lehetőségek mértéktelenül állnak rendelkezésedre, hogy megszerezhesd az első 100 követődet Twitch streamerként. Használd ki ezeket a lehetőségeket és építsd tudatosan karrieredet! Ha segítségre van szükséged az ilyen lehetőségek felkutatásában, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk vagy kérd streamer menedzsment szolgáltatásainkat!

Ha van kérdésed a cikkel vagy a streamer karriereddel kapcsolatban, vagy tanácsra van szükséged a marketing terén, írd meg kommentben!

Mindig válaszolunk